Comrads, Digital Asset Management (DAM) voor sterke merken

View Original

Nooit meer iets kwijt. Utopie of dichterbij dan je denkt?

Nooit meer zoeken, hoe mooi zou dat zijn? Onmogelijk, denk je misschien. Maar misschien is het dichterbij dan je denkt. De voordelen van al je marketingmateriaal in een toekomstbestendig systeem.

Kip zonder kop

Zoekt, en gij zult vinden. Dat is wat we in de Heilige Bijbel kunnen lezen, maar als je je een slag in de rondte zoekt naar dat ene bestand in die mappenstructuur op je computer of op de server, is er waarschijnlijk weinig heiligs dat over je komt. Dat is nou precies het verschil tussen een mappenstructuur en een DAM-systeem. Met een mappenstructuur probeer je je te herinneren waar je iets hebt opgeslagen, met een DAM-systeem vind je wat je zoekt, ongeacht hoe je zoekt. En, minstens zo belangrijk, dan weet je tenminste ook zeker dat de versie die je vindt ook werkelijk de laatste versie van het bestand is. Vergelijk het met het zoeken naar je sleutelbos. Loop je als een kip zonder kop door huis, boos op jezelf omdat je weer eens vergeten bent waar je je sleutels hebt gelegd, of roep je ze en dienen ze zich aan met een signaaltje?

One-stop-shop

Een goed DAM-systeem vormt de basis van je marketingecosysteem. De centrale opslagplek van je content, waarmee je de waarde van je assets kunt maximaliseren en de consistentie ervan in de organisatie kunt garanderen. Dat DAM-systeem kun je bevragen met zoektermen, en dankzij intuïtieve filters krijg je het gewenste bestand of stukje content netjes gepresenteerd. Daarmee maak je al een hele stap. Je DAM-systeem als one-stop-shop voor al je assets.

Center of the universe

De volgende stap is dat je die digitale hub gaat verbinden met de ecosystemen eromheen. Want als jij assets uit je DAM-systeem kunt opvragen, kan een willekeurig systeem dat ook. Of het nu gaat om je PIM, CDN, ERP of CMS, deze systemen kunnen je DAM-systeem net zo makkelijk bevragen als jij dat kunt. En is dat niet de ultieme vorm van automatisering? Een webshop die zonder fysieke, menselijke tussenschakels, zelf z’n bestanden bij elkaar zoekt? Zo ga je van ‘oh my god, waar stond het ook alweer’, naar een toekomstbestendig systeem waarin alles altijd vindbaar is. En zo wordt je DAM-systeem the center of your marketing universe.

Nieuwsgierig?

Wil je eens verder praten over hoe onze complete Digital Brand & Asset Management-oplossingen jouw organisatie kunnen ondersteunen bij het efficiënt beheren, communiceren en delen van al je merkelementen, logo’s, fonts, kleuren en richtlijnen? Neem vrijblijvend contact met ons op of vraag direct een gratis demo aan. We denken graag met je mee. Nu en in de toekomst.