Begrippenlijst

Definitie: Marketing Resource Management (MRM)

Wat is marketing resource management?

Marketing resource management (MRM) is marketing software die organisaties helpt hun marketingprojecten te beheren en die workflow-optimalisatie ondersteunt. Zo wordt bijvoorbeeld de communicatie tussen alle betrokkenen in het creatieve proces gecentraliseerd, georganiseerd en geoptimaliseerd. Marketing resource management faciliteert daarom het beheer en de centralisatie van de planning, creatieve ontwikkeling, content, distributie en het meten van resultaten, of wel het gehele marketingproces.

Wie heeft marketing resource management nodig?

Iedereen die betrokken is bij de planning, creatie, uitvoering of optimalisatie van een marketingcampagne kan profiteren van marketing resource management, in het speciaal de content creators en marketeers. Marketing resource management verhoogt productiviteit en efficiëntie door het gehele process van de marketingcampagnes te optimaliseren.

Voordelen van marketing resource management

Marketing resource management heeft vele voordelen. Zo heb je met marketing resource management bijvoorbeeld één centrale plek waar data, content, informatie en bestanden veilig kunnen worden opgeslagen. Zo zit iedereen die betrokken is bij de marketingcampagne op één lijn, wat zorgt voor efficiëntie en productiviteit. Machtigingen en autorisatie kunnen gemakkelijk worden beheerd. Gecentraliseerde communicatie voor alle betrokkenen en duidelijke feedback en beoordelingen faciliteren een efficiënte workflow. Ook zorg je er gemakkelijk voor dat merkrichtlijnen en huisstijl worden nageleefd bij het creëren van nieuwe content. Met marketing resource management heb je duidelijk zicht op de resultaten van de marketingcampagnes, zo kun je direct zien wat werkt en wat niet.

Wil je jouw marketingsamenwerking naar een hoger niveau tillen? 

Vraag een vrijblijvende demo aan of stel je vraag direct aan een van onze marketing professionals.