Marketing Workflow
Van creatieve briefing tot redactionele goedkeuring
Met onze Marketing Workflow wordt het beheer en de coördinatie van veelzijdige marketing jobs, projecten en campagnes geoptimaliseerd. Van jobstart en briefing, in/externe samenwerking, redigeren en annoteren tot goedkeuring, bestellen, delen en archiveren vanuit één centraal communicatie platform.
Wat is een Marketing Workflow tool?
Een Marketing Workflow tool is een workflow management platform waar de communicatie tussen alle stakeholders in het creatieve proces (zowel intern als extern) gecentraliseerd, georganiseerd en geoptimaliseerd wordt. Het wordt ook wel een creative collaboration platform genoemd, omdat je op één centrale locatie samen kan werken aan verschillende projecten.
Bewaak de voortgang, vraag om goedkeuringen, geef bruikbare feedback en en breng alle betrokkenen op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van het project. Zorg daarnaast dat de nieuwste brand assets worden gesynchroniseerd en centraal worden opgeslagen in je eigen cloud omgeving , doordat de online collaboration tool volledig integreert met ons Digital Asset Management (DAM) systeem.
Waarom zou je gebruik maken van een creative collaboration tool?
Met creative collaboration software beschik je over tools die helpen om efficiënter samen te werken en deadlines te halen. Door het centraliseren en automatiseren van aanvragen, beoordelingen en goedkeuringen maak je projectmatig werken eenvoudiger en inzichtelijker dan ooit.
Beheer en coördineer veelzijdige marketingprojecten
Zorg dat iedereen volledig op de hoogte is van de status van een project en optimaliseer je projectmanagement proces. Met een Marketing Workflow tool kun je taken en projecten bijhouden en notificaties en meldingen ontvangen, zodat je de voortgang kunt volgen en op het juiste moment acties kunt ondernemen. Creatieve processen worden transparanter, zodat je in een vroeg stadium obstakels kunt tackelen en last-minute aanpassingen kunt vermijden.
Werk efficiënter samen
Vereenvoudig het creatieve samenwerkingsproces en geef alle betrokkenen (zowel intern als extern) toegang tot het starten van nieuwe jobs of aanvragen met vooraf gedefinieerde acties en betrokkenen. Door het gebruik van een online collaboration tool heb je nooit meer verwarring over het doel, de deadline, de afdeling of de stakeholders van een project.
Bescherm je corporate & brand compliance
Omdat Marketing Workflow systems geautomatiseerd zijn zorg je ervoor dat iedereen consistent te werk gaat en je goedkeuring en/of feedback ontvangt van alle betrokkenen op het juiste moment. Daarnaast werk je alleen met de laatste, relevante versies, doordat de Marketing Workflows geïntegreerd zijn met je Digital Asset Management systeem voor het beheren en opslaan van al je digital assets. Dit draagt bij aan de huisstijlconsistentie en corporate & brand compliance.
Welke features heeft Creative Collaboration software?
Creative collaboration software bevat projectoverzichten waarbij iedereen betrokken wordt en up-to-date blijft. Middels dit platform maak je elke stakeholder onderdeel van je project.
Het creatieve proces standaardiseren met Marketing Workflow
De online collaboration tool maakt het mogelijk om herhaalde processen te automatiseren. Daarbij heb je de mogelijkheid om stappen toe te voegen of te verwijderen. Optimaliseer het creatieve proces en stel vast wat het doel van de campagne is, wie de betrokkenen zijn van een project en wat de deadline is. Bovendien kan elk project worden voorzien van een creatieve briefing.
Content beoordelen en goedkeuren
Ben je op zoek naar een content marketing workflow die jou in staat stelt om snel campagnes te kunnen beoordelen? Bespaar tijd met het goedkeuren van content door gebruik te maken van een creative collaboration platform. Plaats opmerkingen, vergelijk versies en deel taken uit. Middels voorgedefinieerde workflows krijgen de benodigde mensen op het juiste moment toegang tot een project en kunnen ze beoordeling achter te laten of goedkeuring geven.
Krijg inzicht in de effectiviteit van je project workflow
Door je Marketing Workflows te automatiseren krijg je direct inzicht in welke jobs er gaande zijn, wie wanneer en wat moet doen en dus ook wanneer iemand iets niet doet. Met andere woorden, als iemand in het proces niet reageert of bijvoorbeeld geen goedkeuring of feedback geeft, dan stokt het proces. Zo krijg je inzicht in de zwakke schakels binnen je marketingproces en kun je gericht acties ondernemen en verbeteringen initieren.
Zet content automatisch klaar voor gebruik
Werk efficiënter met de Marketing Workflow tool doordat iedereen op één platform samen wordt gebracht en merkrichtlijnen worden nageleefd voordat content wordt gepubliceerd. Indien content is goedgekeurd, wordt het automatisch in ons DAM systeem ondergebracht. Zo staat je content direct klaar voor gebruik.
Zie Marketing Workflow in actie!
Minder tijd om je marketingjob te beheren = meer tijd om efficiënt samen te werken.
Vraag een persoonlijke demo aan - gratis en vrijblijvend
Meer producten en modules
-
Digital Asset Management
Organiseer, beheer en deel je waardevolle digitale assets en merkbestanden vanuit één centrale hub op een efficiënte en veilige manier.
-
Brand Portal
Houd iedereen op de hoogte en zorg voor merkconsistentie met actuele richtlijnen in je digitale merkportaal, zodat je tijd bespaart.
-
Brand Templates
Met huisstijlconsistente sjablonen bepaal je wat bewerkt kan worden en laat je iedereen merkgerichte uitingen aanpassen, digitaal en voor print.
-
Product Asset Management
Combineer je productdata en bestanden. Bied consistente productinformatie en hoogwaardige media aan e-commerce, printcatalogi en marketing.
-
Marketing Workflow
Automatiseer complexe creatieve processen met workflows voor jouw organisatie. Zorg voor duidelijke samenwerking en verantwoordelijkheden.
-
Marketing Webshop
Al je marketingmaterialen op één plek. Bestel POS, event- en huisstijlmaterialen van al je leveranciers via één platform. Eenvoudig zoeken en bestellen.
Ontdek hoe Comrads jouw merk kan versterken!
Plan een persoonlijke demo met een van onze marketing professionals of vraag direct een prijsindicatie aan.