Zo maak je contentcreatie schaalbaar

De digitale transformatie is overal, ook in marketing. De tijd dat we ’s ochtends de neonverlichting in de winkel aanzetten en het bordje ‘open’ aan de deur omdraaiden ligt decennia achter ons. Vandaag de dag ligt onze prioriteit vooral bij online communicatie en staat je merk 24/7 aan. In deze blog geven we je tips om je online contentcreatie schaalbaar te maken.

Verzamel je data op één centrale plek

Natuurlijk is er nog steeds een rol voor offline uitingen in marketingcommunicatie van organisaties, maar de prioriteit ligt toch over het algemeen wel bij online communicatie. Dat geldt niet alleen voor de communicatie met je externe stakeholders, maar ook intern. Je moet op elk moment relevant zijn. Zorgen dat al je communicatie-uitingen consistent zijn en dat de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste doelgroep aankomt, horen daarbij. Dat is best lastig, met alle communicatiekanalen, systemen en apps die er vandaag de dag zijn. De berg aan content groeit, maar in veel gevallen staat die content overal en nergens. Er staat iets in je ERP-systeem, in je webshop, in je contentmanagementsysteem en in je HR-systeem, om maar een paar voorbeelden te noemen. Als je je content op één centrale plek bijeenbrengt, zorg je dat je je content overal kunt hergebruiken en dat het schaalbaar wordt.

Denk over teams heen

Er zijn niet alleen veel kanalen en systemen, er zijn ook heel veel teams die zich tegen jouw content aan bemoeien. Voor je het weet heb je een websiteteam, een webshopteam, een brochureteam, een billboardteam, een shopfloorteam en een blogteam. Als je over teams heen denkt en cross-functionele teams samenstelt, maak je ook je content veel schaalbaarder. Zorg dan wel dat je die content niet in allerlei mapjes bewaart, maar breng structuur aan door middel van slimme tags (labels) en metadata. Op die manier ga je ook nog eens digitale vervuiling tegen.

Hyperautomatiseer

Door geestdodende, handmatige en repetitieve handelingen te automatiseren, worden je processen sneller en minder foutgevoelig. Als je Brand Management-software inzet, over meerdere disciplines heen, weet je zeker dat ook alles consistent op elkaar is afgestemd en juist wordt gebruikt. Zo hoeven je medewerkers zich daar niet meer druk over te maken.

Nieuwsgierig?

Wil jij ook van start met onze Brand Management-oplossingen? Benieuwd hoe Comrads jouw organisatie kan ondersteunen bij het efficiënter beheren, communiceren en delen van al je digitale assets, merkbestanden, content en media? Download dan onze DAM-gids over de voordelen van Digital Asset Management of vraag direct een vrijblijvende demo aan. We denken graag met je mee. Nu en in de toekomst.

Vorige
Vorige

‘Heel vreemd, op school leer je niets over marketingsoftware’

Volgende
Volgende

Brandmanagement, wat is het en wat moet ik ermee?