Definitie: Brand Software
Brand software is de overkoepelende term voor computerprogramma's en applicaties die het organiseren en beheren van jouw merk en bijbehorende merkelementen vereenvoudigen.
Waarom zou je investeren in Brand Software?
Om een sterk merk te creëren is het van belang om te investeren in de ontwikkeling van je merk. Dit houdt in dat de brand manager het effectief moet kunnen beheren. Het snel kunnen leveren, controleren en beschermen van de brand assets is daarbij van belang. Daarnaast dienen de juiste mensen toegang te krijgen tot alle branding elementen. Zo kan er efficiënter worden samengewerkt en wordt de merkconsistentie gewaarborgd.
Je merk beschermen door middel van Digital Asset Management
Brand managers en marketing teams kunnen hun Brand Guidelines beschermen door middel van Brand Management software. Dit is een technische oplossing die organisaties gebruiken om hun brand assets en communicatie te centraliseren en te beheren. Door één centrale locatie voor het creëren, opslaan en delen van brand assets, met zowel interne als externe stakeholders, kan merkconsistentie gewaarborgd worden. Daarnaast kan in een Digital Asset Management (DAM) systeem de toegang tot bepaalde brand assets worden ingesteld. Zo kan iemand zonder rechten de content niet aanpassen en worden de brand assets dus beschermd. Brand software maakt daarom de huisstijlrichtlijnen voor iedereen toegankelijk maar bijvoorbeeld alleen de brand manager kan deze aanpassen
Meer informatie
Er zijn veel verschillende Brand Management systemen en DAM-aanbieders. Bekijk daarom onze DAM benchmark om oplossingen te vergelijken op basis van jouw functionele eisen. Download de vergelijkingsgids geheel vrijblijvend.