Digitale bestanden op orde? Let the fun begin!
We trokken al eerder de vergelijking tussen je kledingkast en de opslag van je digitale bestanden. Wordt het te vol, kun je extra kast- of schijfruimte creëren, maar je kunt ook eens lekker opruimen. Zo blijven die spullen – kledingstukken of digitale bestanden – over die echt van waarde zijn. En heb je eenmaal alles op orde, dan komt het beste deel: setjes maken. Van jasje, bloesje, broek op kleur tot strakke templates en mooie campagnes.
Het wiel wil je maar één keer uitvinden
Elke organisatie die z’n marketing serieus neemt, heeft digitale content in alle soorten en maten; van branding assets zoals het logo tot productfotografie en sfeermatige content die uitstraling geeft aan je bedrijf. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog de samengestelde content: denk daarbij bijvoorbeeld aan een brochure waarin bepaalde elementen al zijn samengebracht. Als je die brand assets eenmaal netjes op orde hebt en je hebt kwalitatief goed beeldmateriaal en herbruikbare moederbestanden, dan kun je je marketingteam – de mensen die uiteindelijk met de content aan de slag moeten – een heel duidelijk palet van elementen aanbieden. Met die elementen kunnen ze, op basis van templates, steeds weer nieuwe, unieke combinaties maken zonder het wiel steeds opnieuw te moeten uitvinden.
Templategedreven uitingen
Door met templates te werken, kan je team heel eenvoudig communicatieuitingen samenstellen die altijd volgens de huisstijl zijn, zonder dat daarmee het creatieve proces verloren gaat. Door keuzes te maken uit de beschikbare digitale assets – een foto, een stukje tekst, een diagram, een logo of een ander huisstijlelement – maak je in-house huisstijlconsistente materialen voor verschillende campagnes, kanalen en doelgroepen. Of het nu gaat om een brochure, een projectsheet, narrow-casting, social media of andere digitale content.
Meer slagkracht
Als je op deze manier te werk gaat, wordt elke uiting die je creëert op zijn beurt ook weer een asset. Dat biedt niet alleen een grote bron van inspiratie, het maakt het ook heel eenvoudig om met een paar simpele aanpassingen een nieuw en uniek stukje content neer te zetten. Zo kun je eenvoudig gebruik maken van de best practices in je organisatie, wordt de time to market korter en de foutkans kleiner. Kortom: je slagkracht vergroot en je haalt het maximale uit je marketingeuro. Belangrijk detail, toch?
Meer weten?
Ben je geïnteresseerd in het maken van templategedreven uitingen? Onze webtop publishing-oplossing kan je daarbij helpen. Het maakt het hele proces van samenwerken, delen, redigeren en goedkeuren van projecten eenvoudiger en inzichtelijker. Neem vrijblijvend contact met ons op voor een gratis demo op locatie. We denken graag met je mee.