Past jouw content nog bij de wereld van morgen?

Niemand weet hoe morgen eruitziet, maar dat we er maar beter klaar voor zijn, is een ding dat zeker is. Neem daarom eens de tijd om je content onder de loep te nemen. Want bouwen aan je merk is nu belangrijker dan ooit.

Groeiende verkopen

Een week of twee geleden las ik een artikel van Mark Ritson in de MarketingWeek. Ritson, een eigenzinnige Australiër die onder andere hoogleraar is aan de Melbourne Business School, onderschrijft daarin het belang van – blijven – bouwen aan je merk in tijden van economische tegenspoed. In dit artikel vertelt hij hoe onderzoek, gedaan in de US na de depressie van 1920 en 1921, aantoont hoe belangrijk het is om in je merk te blijven investeren. Bedrijven die tijdens die recessie hun marketingbudgetten op pijl hielden of zelfs vergrootten, zagen hun verkopen veel sneller groeien dan concurrenten die dat niet deden. Niet alleen tijdens de recessie, maar ook op lange termijn.

Sluit je content nog aan?

In mijn vorige blog schreef ik al over het belang van blijven bouwen aan je merk. Niemand weet hoe morgen eruitziet, maar dat we er maar beter klaar voor zijn, is een ding dat zeker is. Neem daarom eens de tijd om je content onder de loep te nemen. Is het nog relevant? Sluit het eigenlijk nog aan op wat je doelgroep op dit moment van je verlangt? En ja, dat zal voor elke doelgroep anders zijn. Immers, een zorginstelling heeft – altijd, maar zeker ook vandaag – met andere uitdagingen te maken dan een telecombedrijf of een bierbrouwerij. Maar jij weet hoe de wereld van je doelgroep eruitziet, en hoe de markt om je heen verandert. Moet je persoonlijker worden in je uitingen terwijl je in het verleden heel productmatig te werk ging? Kortom: hoe ontwikkelt de wereld om je heen zich, wat heeft dat voor consequenties voor je strategie en sluit je content daar nog op aan? Vergeet daarbij ook je interne klanten niet. Check ook bij je collega’s van marketing, sales, van elke afdeling die met je content werkt of die content nog past bij wat ze nodig hebben.

Wees kritisch

Natuurlijk zijn we kritisch met z’n allen. We kijken kritisch naar de wereld, naar de markt, naar onze strategie en naar onze budgetten. Wees ook kritisch op elkaar. Zorg dat nieuwe content in je DAM-systeem terechtkomt en niet ergens lokaal op een laptop. Maar wees boven alles kritisch op je content. Want bouwen aan je merk is nu belangrijker dan ooit.

Hulp nodig?

Ons systeem leveren als software-as-a-service. Die service gaat verder dan jouw omgeving inrichten. Ook nu zijn we er voor je. Kun je wel een kritisch meedenker gebruiken of spelen er vraagstukken waar je niet zo een-twee-drie raad mee weet? Pak de telefoon en geef ons een belletje op 020 – 820 83 82. We zijn er voor je!

Vorige
Vorige

Zoek je een opslagplaats of een opbergsysteem?

Volgende
Volgende

Sudder je voort of bereid je je voor op een zonnige toekomst?