Zo maakt technologie contentcreatie makkelijk

Als marketeer weet je hoe belangrijk het is om je klanten te informeren, te boeien en te betrekken bij jouw merk. Daar heb je goede content voor nodig. Maar laten we eerlijk zijn, het maken van content is niet altijd gemakkelijk. Of je nu een blogpost, een whitepaper of een videomarketingcampagne maakt, er komt heel wat bij kijken: van het bedenken van ideeën tot het ontwerpen van assets en het uiteindelijk publiceren van content. Dankzij de technologische ontwikkelingen van de afgelopen jaren is het nu mogelijk om het proces van contentcreatie te stroomlijnen en efficiënter te maken dan ooit tevoren. In deze blog deelt Sebastiaan de Ruiter drie soorten marketingsoftware die speciaal zijn ontworpen om het proces van contentcreatie te vereenvoudigen.

1. Digital Asset Management-software

Digital Asset Management-software (DAM) is een tool waarmee je digitale assets zoals afbeeldingen, video's en audio gemakkelijk kunnen opslaan, beheren en delen. Het helpt je tijd te besparen door de toegang tot de benodigde assets eenvoudig en overzichtelijk te maken. Met DAM-software hoef je niet meer urenlang door mappen te bladeren op zoek naar de juiste afbeelding. In plaats daarvan kun je DAM-software gebruiken om snel te zoeken op trefwoorden en zo de juiste assets te vinden.

2. Brand Portal-software

Brand Portal-software is een andere tool die je kan helpen bij het maken van content. Met deze software kun je de consistentie van je merk bewaken door toegang te bieden tot de juiste merkrichtlijnen, zoals logo's en kleurenschema's. Brand Portal-software is vooral handig voor grote bedrijven met meerdere afdelingen, omdat het een uniforme aanpak van branding mogelijk maakt, ongeacht wie de content maakt.

3. Brand Template-software

Brand Template-software is een hulpmiddel dat je kan helpen om sneller en efficiënt publicaties te maken die voldoen aan de branding van jouw bedrijf. In plaats van voor iedere (herhaal-)uiting zelf aan de slag te moeten of een (externe) vormgever in te schakelen kunnen in- en externe gebruikers met behulp van huisstijlconsistente templates zelf verschillende soorten content, zoals socialemediaposts, e-banners, flyers of posters maken. Dit bespaart niet alleen tijd en geld, maar zorgt ook voor consistentie in de hele contentmarketingstrategie.

Focus op geweldige content

Met geavanceerde tools als Digital Asset Management-software, Brand Portal-software en Brand Template-software kun je tijd besparen en een consistente branding waarborgen. Zo kun jij je richten op wat echt belangrijk is: het maken van geweldige content die klanten boeit en raakt en betrekt bij je merk.

Nog meer halen uit je contencreatie?

Op zoek naar tips om je online contentcreatie schaalbaar te maken? In onze whitepaper geven we je handige tips.

Meer weten over onze oplossingen?

Vraag dan een vrijblijvende demo van onze Brand Management-oplossingen aan. Wil je eens verder praten over de voordelen van marketingautomatisering voor jouw organisatie? Ook dat kan natuurlijk altijd! Geef een belletje naar (0)20 820 83 82 of mail naar info@comrads.nl. We leren je graag kennen.

Vorige
Vorige

AI en het creatieve proces. Bedreiging of ondersteuning?

Volgende
Volgende

Twintig jaar brandmanagement, wat is er veranderd?