Gooi je de handdoek in de ring of ga je voor de tweede ronde

Drie maanden lang lag vrijwel de hele economie op z’n gat, maar nu beginnen er weer voorzichtig wat dingen te gebeuren. We hopen dat er ook binnen jouw organisatie weer ruimte is voor nieuwe positieve ontwikkelingen, maar vooral ook dat je de energie hebt om daarmee aan de slag te gaan. Want als we nu de uitdaging aannemen, kunnen we er nog een mooie tweede helft van 2020 van maken.

Langzaamaan zien we weer wat beweging

Eind mei kopte het FD: ‘Economie lijkt zich te herstellen na dreun’. Ik moet zeggen dat mijn collega’s en ik dat ook merken. We zien dat zo zoetjesaan steeds meer klanten in de dop weer geld uit durven te gaan geven. Zaken die op de agenda stonden voor de coronacrisis op ons pad kwam, worden nu weer opgepakt. Door grote partijen maar ook zeker door wat kleinere partijen.

Nieuwe kansen

We schreven al eerder een blog over het belang van bouwen aan je merk in tijden van crisis. Zelf hebben we in de afgelopen maanden ook juist meer geld uitgegeven aan marketing en sales. Dat werpt nu zijn vruchten af. De salesagents die voor ons rondbellen, komen steeds vaker terug met leuke en interessante afspraken. De energie die we in de relatief rustige afgelopen tien weken hebben gestoken in onze marketing en sales, zet zich nu om in mooie nieuwe kansen.

Energie

We hopen dat er ook binnen jouw organisatie weer ruimte is voor nieuwe positieve ontwikkelingen en dat je ook de energie hebt om daarmee aan de slag te gaan. Want dat is soms nog wel moeilijk. Het lijkt wel of heel zakelijk Nederland toe is aan vakantie. We hebben immers een surrealistische periode achter de rug, en los van welke zakelijke impact die periode heeft gehad, het heeft ook wat van ons aanpassingsvermogen gevraagd en dat kan best vermoeiend zijn.

Kentering

Natuurlijk zijn er ondernemers die het water aan de lippen hebben staan. Maar zeker binnen B2B zijn er ook nog genoeg bedrijven die van de tweede helft van dit jaar iets moois kunnen gaan maken. Gooi de handdoek niet in de ring, maar ga de uitdaging aan. Juli en augustus zijn in ‘gewone’ jaren vaak een beetje slaperige periode. Maar dit jaar is niet gewoon. Dus laten we dit jaar de zomermaanden gebruiken om een kentering teweeg te brengen en een goeie positieve boost te geven aan je merk. Wij gaan ervoor!

Klaar voor de tweede ronde?

Ook klaar voor de tweede ronde? We vertellen je graag meer over wat een Digital Asset Managementsysteem voor jouw organisatie kan betekenen en hoe je het gebruik tot een succes maakt? Neem vrijblijvend contact met ons op voor een gratis demo op locatie. We denken graag met je mee.

Vorige
Vorige

De wereld een stukje empathischer? Wij zijn voor

Volgende
Volgende

Consistent communiceren via alle kanalen? Zo doe je dat!