De wereld een stukje empathischer? Wij zijn voor

Langzamerhand begint de wereld er weer een beetje uit te zien zoals we haar kenden van voor de uitbraak van het coronavirus. De verkeersdrukte neemt mondjesmaat weer toe, steeds meer medewerkers laten – zo nu en dan – hun gezicht zien op kantoor en het geluid van een vliegtuig klinkt weer vertrouwd. Tegelijkertijd is er ook heel veel veranderd.

Thuiswerken in het DNA

Thuiswerken is bij veel bedrijven onderdeel geworden van het DNA. In ieder geval van het DNA van Comrads. Was thuiswerken vanaf midden maart ineens bittere noodzaak, inmiddels hebben wij een goed en doordacht thuiswerkprotocol ontwikkeld. Per 1 augustus is thuiswerken onze standaard. Uiteraard staat het iedereen vrij naar kantoor te komen wanneer dat prettiger voelt, en elke woensdag zijn we gezamenlijk op kantoor te vinden. We zijn namelijk net mensen bij Comrads, en hebben zo nu en dan behoefte om elkaar te zien, verhalen te delen en een analoog geintje met elkaar uit te halen.

Gegarandeerd veilig

Bij het ontwikkelen van ons thuiswerkprotocol stond onze beschikbaarheid en het serviceniveau natuurlijk voorop. Maar ook hebben we goed gekeken naar de veiligheid van onze manier van werken. Hadden we voorheen te maken met één locatie, nu hebben we te maken met zeker tien locaties. Inmiddels werken ook al onze remote locaties volgens de ISO 27001-norm en gebeurt alles wat we doen op een gegarandeerd veilige manier.

Staal gieten in de huiskamer

Ook om ons heen zien we dat veel organisaties een vergelijkbare transitie doormaken. Natuurlijk, als je bij de Hoogovens werkt, kun je moeilijk staal gaan gieten in je huiskamer. Maar onder het kantoorpersoneel het thuiswerken over het algemeen prima. Het praatje bij de koffiemachine wordt wel gemist, maar daar vinden werkgevers ongetwijfeld een goede oplossing voor. De functionele noodzaak om naar kantoor te gaan, lijkt verleden tijd. Samenwerkingsplatformen te over en op het gebied van bestandsbeheer en digital assetmanagement dragen onze systemen echt bij om deze transitie nog beter vorm te geven.

Marketing opnieuw uitgevonden

Een andere ontwikkeling die het coronavirus teweeggebracht heeft, is een complete kentering in de marketingwereld. In een stuk in Adformatie las ik: ‘Wanneer anderen in je branche de rem zetten op hun marketinginspanningen, kan jouw merk juist sterker uit deze crisis komen’. Dat strookt – gelukkig – met wat we al in een eerdere blog schreven. Blijf investeren in je merk en geloof in een zonniger toekomst. Tegelijkertijd is de verwachting dat merken vriendelijker en empathischer zullen worden. Consumenten zullen bedrijven en hun merken ofwel als een deel van het probleem zien, ofwel als deel van de oplossing. Ik gok dat ook jij liever gezien wordt als deel van de oplossing. Dat kan betekenen dat je je content eens kritisch onder de loep moet nemen. Past het allemaal nog wel bij de wereld van morgen, of moet je een deel gaan ruimen en vervangen? De kans is groot dat dat het geval is. En dan is het cirkeltje weer rond. Want zorg dan dat je je content in een DAM-systeem terecht komt en niet ergens op een lokale laptop die bij een medewerker op de keukentafel staat. Zo kunnen al je medewerkers, waar ze ook werken, meteen met de juiste content aan de slag. Op naar die zonnige toekomst!

Hulp nodig?

Ons systeem leveren als software-as-a-service. Die service gaat verder dan jouw omgeving inrichten. Ook nu zijn we er voor je. Kun je wel een kritisch meedenker gebruiken of spelen er vraagstukken waar je niet zo een-twee-drie raad mee weet? Pak de telefoon en geef ons een belletje op 020 – 820 83 82. We zijn er voor je!

Vorige
Vorige

Digital Asset Management, wat is het nou eigenlijk?

Volgende
Volgende

Gooi je de handdoek in de ring of ga je voor de tweede ronde