Zo helpt goede content je succesvoller te maken
Als je waardevolle content creëert, wil je die goed kunnen beheren. Als je een goed platform hebt om content te beheren, moet je wel eerst waardevolle content hebben. Die twee horen bij elkaar als een kop en een schotel en die combinatie tilt jouw bedrijf of merk naar een hoger niveau.
Aan tafel
Met het DAM-systeem van Comrads kun je je waardevolle content netjes opbergen, veilig bewaren en makkelijk ontsluiten. Maar dan moet je wel eerst waardevolle content hebben. Van contentcreatie heeft Comrads geen kaas gegeten. Voor full service digital agency Lukkien is dat nou juist hun dagelijks brood. Een goede reden voor Sebastiaan de Ruiter, Managing Director van Comrads, en Pascal Greuter, Director Digital van Lukkien, om eens om de tafel te gaan zitten.
Van content naar conversie
Pascal: ‘Als Lukkien houden we ons bezig met contentproducties. Maar we willen onze klanten niet alleen helpen met het realiseren van contentproducties, maar we willen ook dat die content ze helpt meer succesvol te worden door hun conversie te vergroten. Wij geloven er sterk in dat daarvoor een platform nodig is waarmee je je content tot in de puntjes kunt beheren. Omdat het maken en onderhouden van zo’n platform een expertise is die niet tot onze corebusiness hoort, zijn we op zoek gegaan naar een leverancier van een dergelijk systeem. Zo zijn we bij Comrads uitgekomen.’
Synergie-effecten
‘Lukkien blinkt uit in het creëren van intelligente contentproducties en wij zijn een autoriteit in het realiseren van softwareoplossingen om de conversie op de content voor onze klanten te vergroten. Wij zien daarin wel een samenwerking waarin we van elkaars werelden kunnen profiteren en mooie synergie-effecten kunnen bereiken’, vult Sebastiaan aan. ‘Daar plukken uiteindelijk onze gezamenlijke klanten de vruchten van. We zijn op dit moment bezig met de implementatie van ons DAM-systeem bij een van de klanten van Lukkien, en we merken echt dat we elkaar aanvullen om zo uiteindelijk de opdrachtgever de beste begeleiding te geven.’
Samen werken aan het succes van de klant
Pascal: ‘Wij zochten een strategische partner voor de toekomst, een team waarbij we echt die persoonlijke urgentie voelen. We willen geen partnerschap aangaan met een leverancier omdat wij daarmee alleen voor extra licentieopbrengsten zorgen. Bij Comrads voelen we juist die vorm van partnerschap waar we naar zochten: de persoonlijke aandacht voor de klant en het samen optrekken om zo uiteindelijk de klant succesvoller te maken. De omvang en cultuur van een bedrijf is natuurlijk medebepalend en ook wat dat betreft passen Lukkien en Comrads goed bij elkaar.’
Grip en controle
‘Door steengoede content te beheren in een goed en gedegen digital asset managementsysteem, hou je grip op en controle over je merk en zorg je voor een hogere conversie. En dat is toch uiteindelijk wat je wil bereiken met je content’, besluit Sebastiaan.
Nieuwsgierig?
Wil je eens verder praten over wat de samenwerking tussen Lukkien en Comrads voor jouw organisatie kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons. We leren je graag kennen.