Wij geloven in de kracht van samenwerken | Comrads past daarbij

Intratuin  is een coöperatie met 53 tuincentra in Nederland, drie in België en tien in Duitsland. Om te borgen dat elke franchisewinkel dezelfde huisstijl heeft, maken alle vestigingen van Intratuin gebruik van oplossingen van Comrads. Lobke Samallo, Manager formule & marketingcommunicatie, over haar ervaringen.

Eén uniforme uitstraling

Wij zijn een coöperatie met zo’n zestigtal aangesloten tuincentra. Elke vestiging is voor een deel zelf verantwoordelijk voor de POS-materialen. We willen natuurlijk wel kunnen garanderen dat we met één uniforme uitstraling naar buiten treden. Dat was in het verleden best een uitdaging. Mensen moeten wel het juiste lettertype gebruiken en de juiste elementen op de juiste plek op het juiste huisstijlpapier invoegen. Dan heb je nog te maken met verschillende printers met verschillende instellingen. We zochten een manier om onze ondernemers vrijheid te geven en toch de regie in handen te houden. O.a. de Webtop Publishing-module van Comrads is daarop het antwoord. Zo kunnen we, door huisstijlconsistente Brand Templates in te zetten, eenvoudig prijskaarten opmaken en in bulk produceren. Door het uploaden van centrale of lokale prijsdata en andere gegevens is het genereren en lokaal printen of drukken een fluitje van een cent. Ook biedt de tool inschrijfmogelijkheden, waar we binnenkort mee van start gaan. Dan kunnen winkels zich (voor-)inschrijven voor specifieke communicatie-uitingen.

Veel minder vragen

Van het een komt het ander. Onze franchisenemers moeten ook hun marketingmaterialen bestellen. Pennen, vlaggen, kassarollen, cadeaukaarten en zelfs horecaservies: voor alles is weer een andere webshop. Dat werd als best lastig ervaren. Door met de Marketing Webshop-module van Comrads te gaan werken, hebben we hen het leven een stuk makkelijker gemaakt. De ondernemer logt in op de Marketingportaal en via de Marketing Webshop-module ziet de ondernemer alle beschikbare materialen inclusief prijsinformatie . Er lopen ruim drieduizend medewerkers rond in alle Intratuin-vestigingen. Door één centrale plek te hebben voor alle merkcommunicatie, besparen onze medewerkers tijd, en krijgt mijn team veel minder vragen. We overwegen om in de toekomst ook de DAM-module van Comrads verder uit te breiden en organisatiebreed te implementeren. Dan hebben we ook al onze sfeerbeelden en andere afbeeldingen, video’s, documenten, communicatiematerialen en merkbestanden op een centrale locatie staan.

De kracht van samenwerken

Al vanaf de eerste gesprekken had ik een heel goed gevoel bij het team van Comrads. Dat pragmatische, daar hou ik van en de mensen in mijn team hebben dat ook zo ervaren. Het hele traject is heel fijn verlopen, de communicatie is duidelijk en de lijnen zijn kort. En alles verliep ook nog eens volgens planning! Bij Intratuin geloven we in de kracht van samenwerken, de visie van Comrads sluit daar mooi bij aan.

Nieuwsgierig?

Wil je eens verder praten over wat de slimme oplossingen van Comrads voor jouw organisatie kunnen betekenen en hoe je het gebruik tot een succes maakt? Neem vrijblijvend contact met ons op voor een gratis demo op locatie. We denken graag met je mee.

Vorige
Vorige

Comrads 10 jaar. Tijd voor een feestje!

Volgende
Volgende

Webtop Publishing. Wat is het en wat voegt het toe?