Webtop Publishing. Wat is het en wat voegt het toe?

Over wat een DAM-systeem is en hoe je weet of je het nodig hebt, hebben we al eerder geschreven. Over wat een DAM-systeem is en hoe je weet of je het nodig hebt, hebben we al eerder geschreven. Maar als je de consistentie en beschikbaarheid van je digitale marketing- en communicatiematerialen verder wilt vergroten en borgen, dan is Webtop Publishing de logische volgende stap. Wat is Webtop Publishing en wat kan het toevoegen?

Merkconsistentie gegarandeerd

Webtop Publishing, ook wel bekend als Brand Templates, is als het ware de opvolger van wat vroeger web-to-print heette. Vandaag de dag hebben organisaties te maken met verschillende communicatie-uitingen via verschillende kanalen, zowel online als offline, voor verschillende markten. Een Webtop Publishing-oplossing maakt het hele proces van samenwerken, delen, redigeren en goedkeuren van communicatiematerialen eenvoudiger en inzichtelijker, door jouw campagnes om te zetten in eenvoudige huisstijlconsistente online templates (sjablonen). Het zorgt ervoor dat je je merkconsistentie kunt garanderen en het meeste uit je investering in campagnes kunt halen.

Wat voegt het toe?

Het ontwikkelen van online uitingen wordt steeds eenvoudiger. Met een online designplatform als Canva of Adobe Spark, een fotobewerkingsprogramma als Photoshop of Paintshop, en zelfs met Word of PowerPoint, kan iedereen heel gemakkelijk iets ontwerpen. Of dat dan ook een professionele uitstraling heeft en aan jouw merkrichtlijnen voldoet, is natuurlijk zeer de vraag. En als het daar al aan voldoet, verspeel je vaak veel tijd aan het ontwerpproces en aan het creëren van verschillende versies en duplicaten van de campagne. Aangezien marketing al een wereld is die bol staat van de deadlines, zit niemand daarop te wachten. Maar ook als je het creëren van je campagnes aan een professioneel bureau uitbesteedt, gaat er veel tijd verloren door alle schakels in het proces. Als je werkt met goedgekeurde templates, voorkom je dat je steeds het wiel opnieuw uit moet vinden en kun je heel simpel nieuwe content maken en de time-to-market aanzienlijk verkorten.

Creativiteit optimaal benutten

Een Webtop Publishing-oplossing voorkomt dat je werkt met verouderd materiaal, omdat je templates altijd de meest up-to-date merkrichtlijnen bevatten. Natuurlijk kun je werken met huisstijlhandboeken, maar daarmee weet je nog steeds niet zeker dat iedereen ook echt de meest recente versie hanteert. Door de centraal opgeslagen templates te updaten, weet je zeker dat iedereen de juiste versie hanteert. Bovendien kun je op die manier kleine aanpassingen zelf doorvoeren en kun je je bureau inzetten om nieuwe materialen en echte creatieve campagnes te ontwikkelen. Zo zorg je dat de creativiteit in het marketingproces optimaal wordt benut en dat al je uitingen je merk waardig zijn.

Meer weten over Webtop Publishing?

Ben je geïnteresseerd in het maken van templategedreven uitingen? Onze Webtop Publishing-oplossing kan je daarbij helpen. Het maakt het hele proces van samenwerken, delen, redigeren en goedkeuren van projecten eenvoudiger en inzichtelijker. Neem vrijblijvend contact met ons op voor een gratis demo. We denken graag met je mee.

Vorige
Vorige

Wij geloven in de kracht van samenwerken | Comrads past daarbij

Volgende
Volgende

DAM voor MKB? Is dat niet wat overdreven?