Brandawareness is een totaalbeleving. Vergeet je leverancier niet
De wegwerpeconomie. Sebastiaan de Ruiter kan er maar niet aan wennen. En dan heeft hij het niet alleen over dat paar schoenen dat naar de prullenbak verdwijnt voor het ooit maar een schoenenmaker van dichtbij heeft gezien. Hij heeft het in dit geval vooral over het gemak waarmee een samenwerking van jaren met één mailtje wordt opgezegd.
Hard gelag
Het gebeurde me laatst. Ik kreeg een mailtje, gevolgd door een kort telefoontje, van een klant waarmee we al jaren prettig samenwerkten. Een opzegmailtje, welteverstaan. Ik durf je best te vertellen dat ik er kapot van was. Dat een klant weggaat, dat kan gebeuren. Maar als je nog nooit één serieuze klacht hebt gehad, geen enkel signaal dat er ook maar iets in de samenwerking niet lekker loopt, dan vind ik dat een hard gelag. Na al die energie die je steekt in het opbouwen van een relatie, word je met een mailtje afgedankt. Dat steekt.
Investeren in relaties
Ik heb al eerder een blog geschreven over hoe belangrijk wij het als Comrads vinden om in de relaties met onze klanten te investeren en wat de waarde daarvan kan zijn. Voor ons en voor onze klanten. We helpen onze klanten bij het optimaliseren van hun customer journey, bij het versterken van hun merk. Dat is waar onze toegevoegde waarde zit. Wij helpen onze klanten om razendsnel een turn-key-applicatie neer te zetten die helemaal aansluit bij hun organisatie. Dat vinden we belangrijk en dat zullen we ook altijd blijven doen, ook als we eens de deksel op de neus krijgen.
Harde wereld
Natuurlijk heb ik overwogen of wij als leverancier niet moeten veranderen. De wereld is harder geworden, moeten we daarin meegaan? En hoe belangrijk is het om de mens achter je marketingautomationplatform te kennen? Ik gebruik al jaren LinkedIn en heb ook nog nooit iemand van het LinkedIn-team ontmoet. Is dat zo erg? Misschien in het geval van LinkedIn niet, maar als het gaat om software die volledig wordt afgestemd om jouw marketingproces te optimaliseren, vind ik het wel belangrijk. En ja, ik geloof in gezonde concurrentie, dat houdt ons scherp en daar is niets mis mee. Maar als je niet tevreden bent, neem dan even contact met ons op.
Kijk ook eens naar achter
Brandawareness is een totaalbeleving, een proces dat twee kanten opwerkt: naar je klanten, maar ook naar je leveranciers. Je bestaat immers in het verlengde van elkaar. Als jij geen grondstof hebt – wat die grondstof ook is –, kun jij niet leveren. Als jouw leverancier je iets levert van slechte kwaliteit, heeft dat ook weer invloed op het product of de dienst dat jij in de markt zet. Veel ondernemers zijn geneigd altijd naar voren te kijken als het gaat over brandawareness, maar kijk ook eens naar achter. Want een goede samenwerking met je leverancier, brengt je ook veel goeds in de relatie met jouw klant. En laten we niet vergeten, aan het einde van de dag zijn je leveranciers ook weer consumenten.
Nieuwsgierig?
Zoek jij een leverancier die gelooft in de kracht van samenwerking? Wil je eens verder praten over wat ons DAM-systeem of een van onze andere modules vandaag al voor jouw organisatie kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op of vraag direct een gratis demo aan. We denken graag met je mee. Nu en in de toekomst.