Automatiseer je content, begin vandaag

Er is geen accountant meer die nog op een telraam werkt en zelfs de Texas Instrument TI-84 Plus CE-T Python Edition is allang vervangen door een slimme SaaS-oplossing. Waarom is contentdistributie dan nog lang niet overal al geautomatiseerd?

Optimale beschikbaarheid van content

In een van onze eerdere blogs hadden we het over rebranding en het feit dat je het beheer en de roll-out niet mag vergeten in het rebrandingproces. Maar natuurlijk moet je niet alleen bij een nieuwe huisstijl kijken of je je merk kunt ondersteunen met slimme Brand Management-oplossingen. Datzelfde geldt voor een gesettelde huisstijl. Is de beschikbaarheid van je content wel optimaal? Lever je je digital assets en merkelementen wel zo efficiënt mogelijk aan? De salarisadministratie werkt immers ook niet meer met een telraam, dus waarom ben je als marketeer nog wel zo inefficiënt bezig?

Geen aandacht voor content tijdens studie

Ik schreef al eens een blog over het feit dat ik in een artikel over dé brandingtrends voor 2021 een stuk miste over de toegevoegde waarde van marketingsoftware. Wat blijkt? Zelfs tijdens de opleiding commerciële economie is geen aandacht voor dit onderwerp, ontdekte ik onlangs. Ik raakte in gesprek met een jongeman die recent in die richting is afgestudeerd, net als ik begin deze eeuw. Toen ik studeerde ging het vooral over de principes van marketing volgens Kotler en aandacht voor iets vaags als websites was toen een uitzondering. Ik nam aan dat contentbeheer en -distributie inmiddels wel onderdeel was van de studie, maar het tegendeel bleek waar. Dat vond ik op z’n zachtst gezegd eigenaardig. In die twee decennia die er inmiddels verstreken zijn, is alles op het gebied van content zeker vervijftigvoudigd. We leveren marketeers af die alles weten over SEO en SEA, maar hoe we efficiënt content kunnen beheren, daar wordt niet over gesproken. Dat verbaast me.

Wanorde lost zich niet vanzelf op

Als je nog steeds denkt dat je alle content en media die er vandaag de dag gecreëerd wordt heel traditioneel kunt beheren, gaat er iets niet goed. We horen het elke dag: we kunnen onze bestanden niet terugvinden, we weten niet meer wat de laatste versie is, onze brand assets staan overal en nergens. Dat lost zich niet vanzelf op. Aan het einde van de dag moet je nadenken over hoe je je merkidentiteit goed beheert, en niet alleen bij een rebranding, maar dag in, dag uit. Wat mij betreft begint dat met aandacht voor marketingsoftware in de studieboeken.

Nieuwsgierig?

Wil jij in 2022 ook van start met onze Brand Management-oplossingen? Benieuwd hoe Comrads jouw organisatie kan ondersteunen bij het efficiënter beheren, communiceren en delen van al je digitale assets, merkbestanden, content en media? Download dan onze DAM-gids over de voordelen van Digital Asset Management of vraag direct een vrijblijvende demo aan. We denken graag met je mee. Nu en in de toekomst.

Vorige
Vorige

Laat je inspireren door het geheim van Hof van Saksen

Volgende
Volgende

Samenwerken als afstand gewenst is. Het kan!