Samenwerken als afstand gewenst is. Het kan!

Er gaat niets boven persoonlijk contact. Elkaar in de ogen kijken, de non-verbale communicatie meekrijgen en de sfeer aanvoelen, dat is iets waar het bij online overleg aan ontbreekt. Maar soms heb je geen keus. Met de nodige tijd en aandacht van twee kanten, kun je ook online tot een mooie samenwerking komen, constateert Sebastiaan de Ruiter in deze blog.

Wie schrijft, die blijft

Als marketeer ben je vandaag de dag meer dan druk met je online presence, daar weten we bij Comrads alles van. Leadgeneratie, zoekmachinemarketing, contentmarketing en conversie-optimalisatie, allemaal zaken waar je in moet investeren om online gevonden te worden. Dat is een proces dat nooit stopt, want om door Google als autoriteit te worden gezien, moet je wel content blijven creëren. Met één pagina op je website over Digital Asset Management, ben je er niet. Het is hard werken om vrienden te worden – en te blijven – met Google. Maar al dat harde werken werpt uiteindelijk ook z’n vruchten af, gelukkig. Zo werden we onlangs via onze website benaderd door een Nederlandse organisatie in de verlichtingsbranche en daaruit is een leuke, open en persoonlijke relatie ontstaan.

Meer weten over marketing-automation

Online contact is vaak heel vluchtig. Het is heel eenvoudig om online een prijs op te vragen of om een whitepaper te downloaden, maar vervolgcontact, daar zitten veel mensen dan weer niet op te wachten. Wij gaan juist heel graag het gesprek aan, want dan pas kun je écht ontdekken of je iets voor elkaar kunt betekenen. Deze leverancier van verschillende merken lichtbronnen vroeg niet alleen informatie op via onze website, maar stond ook meteen open voor een gesprek. Ze gaven aan dat ze graag informatie wilden over wat er allemaal in de markt van marketing-automation te koop is en daar vertellen wij natuurlijk heel graag meer over.

Snel schakelen, ondanks de afstand

Ik ben iemand die de voorkeur geeft aan persoonlijk contact, daar schreef ik al eerder een blog over. Ondanks verwoede pogingen aan twee kanten, was een persoonlijk bezoek in dit geval helaas niet mogelijk. De coronamaatregelen maakten het al moeilijk, maar een corona-uitbraak bij beide organisaties gooide echt roet in het eten. Een online demo was de enige optie en ik moet zeggen dat het in dit geval een zegen was. De marketingmanager van de betrokken organisatie nodigde de mogelijk toekomstige gebruikers uit voor de demo, want uiteindelijk bepalen de gebruikers het succes van een DAM-systeem. Zijn team was positief verrast over de mogelijkheden van ons DAM-systeem en binnen een paar weken was de samenwerking rond. Ondanks de afstand hebben we heel snel kunnen schakelen.

Tijd en aandacht

Als scepticus die het liefst direct in de auto stapt voor een klantbezoek, weet ik ondertussen dat je ook online tot mooie samenwerkingen kunt komen. Maar alleen door de nodige tijd en aandacht te blijven investeren en door echt naar elkaar te blijven luisteren. Alleen dan kan je tot een weloverwogen keuze komen en samenwerken aan wederzijds succes.

Persoonlijk kennismaken?

Wil je ook (online) kennismaken en persoonlijk verder praten over wat ons DAM-systeem of een van onze andere modules vandaag al voor jouw organisatie kan betekenen? Wij nemen altijd de tijd om naar jouw uitdagingen te luisteren en mee te denken over mogelijke oplossingen. Neem dus contact met ons op of vraag direct een vrijblijvende demo aan. We denken graag met je mee. Nu en in de toekomst.

Vorige
Vorige

Automatiseer je content, begin vandaag

Volgende
Volgende

Nieuwe huisstijl? Vergeet de roll-out niet!