Sudder je voort of bereid je je voor op een zonnige toekomst?
Je merkcontent beheren op afstand kan een uitdaging zijn. Wacht je liever af wat de toekomst brengt? Of zorg je dat je fit bent voor een zonniger toekomst?
Zo bewaak je ook je merk op afstand
Wie kan, werkt thuis op dit moment. Gelukkig zijn er genoeg tools om met je collega’s en klanten in contact te blijven. Maar wat doe je met je merkcontent?
De grondige voorbereiding heeft ons goed geholpen
Het oude DAM-systeem van Grolsch was drastisch aan vervanging toe. Manon Veldman, Marketing Resources Grolsch, ging op zoek naar een toekomstbestendig systeem.
User-generated content? Denk aan je quitclaims
User-generated content is steeds populairder. Een foto van een blije gebruiker van je product is van onbetaalbaar. Denk daarbij wel na over het portretrecht.
‘Onder de motorkap is alles gelijk, daarop ligt een laag maatwerk.’
Jeanne Haket, eigenaar van Frontline Communications, heeft als communicatiedeskundige en designmanager al veel bedrijven begeleid op het gebied van branding en huisstijl. Jeanne aan het woord over de aandachtspunten bij de keuze voor een brandportal.
stichd: ‘Een houtje-touwtje oplossing waar met een goed DAM-systeem heel wat te winnen valt.’
Ooit begon stichd met het maken van privatelabelsokken voor Hema. Vandaag de dag maken ze naast sokken ook ondergoed, swimwear en fanwear en zijn zij brandpartner van merken als PUMA, Levi’s, Tommy Hilfiger en HEAD. Merken die op z’n zachtst gezegd nogal fashionable zijn en daar moet stichd qua collectie en gevoel naadloos bij aansluiten. Het digital asset managementsysteem van Comrads helpt stichd efficiënter en nauwkeuriger om te gaan met hun content.
Met deze 5 tips omarmen je mensen je nieuwe systeem wel
Herken je dit? Je bent op zoek naar een nieuw DAM-systeem. Vooraf heb je keurig je huiswerk gedaan: je hebt verschillende systemen vergeleken, een voorselectie gemaakt, verschillende leveranciers uitgenodigd en precies dat systeem gekozen dat bij jouw organisatie past. Het systeem wordt geïmplementeerd en dan merk je vervolgens dat je medewerkers het niet gebruiken. Hoe kan dat?
Zeven trends om rekening mee te houden in het nieuwe decennium
Nog een paar dagen en 2019 zit erop. We blikken terug op een geweldig jaar waarin we weer mooie dingen hebben mogen doen voor onze klanten. Nu is het tijd om even wat tijd met familie en vrienden door te brengen, maar ons hele team staat alweer klaar om 2020 een minstens even succesvol jaar te maken. Maar voor het nieuwe jaar – een nieuw decennium zelfs – begint, blikken we even vooruit naar de trends die ons te wachten staan op gebied van marketingautomatisering en digital asset management.
Zo schakel je sneller met je webshop
Online verkopen worden steeds belangrijker. Maar om succesvol te zijn, moet je webshop een onweerstaanbare uitstraling hebben en je potentiële klant een digitale belevenis bieden, consistent over alle kanalen. Met een product asset managementmodule maak je jezelf het leven een stuk gemakkelijker en scoor je sneller op het moment suprême.
Zo komt je kostbare content wél tot zijn recht
De content die je door de jaren heen hebt laten maken, is inmiddels heel wat waard. Daar moet je zuinig op zijn. Toch belandt die duurbetaalde content vaak in een digitale schoenendoos in een denkbeeldige stellingkast. Hou dan maar eens grip en controle over je merk.
Zo weet je dat het tijd is om je marketingsoftware te professionaliseren
Marketingsoftware en een digital asset management systeem kies je niet zomaar. Daar is de impact veel te groot voor. En heb je eenmaal gekozen, dan is het niet eenvoudig om over te stappen. Maar soms zou dat misschien toch slimmer zijn. In deze blog delen we vijf symptomen die je vertellen dat het tijd wordt voor een professionaliseringsslag.
Zo breng je massa en schaalbaarheid samen, zonder je creativiteit te verliezen
De combinatie van creativiteit, huisstijl en schaalvoordeel klinkt als een onmogelijke. Maar als je je bouwstenen op orde hebt, kun je je creativiteit en originaliteit de vrije loop laten en toch efficiënt en conform de huisstijl werken. Utopie? Zeker niet!